دلساخته های آنی

در مسیر دنیا ؛دل ساخته ام،تاخته ام،زلف همی بافته ام،داشته ام در سر خود که خدا میبیند،وَ توکل به پا داشته ام
دلساخته های آنی

همه ی پست ها دلساخته های ادمین وبلاگ هستند
از جعل و کپی برداری یا پاک کردن لوگو راضی نیستم
دیگه خودتون و وجدانتون و خدا...

دلساخته های آنی

در مسیر دنیا ؛دل ساخته ام،تاخته ام،زلف همی بافته ام،داشته ام در سر خود که خدا میبیند،وَ توکل به پا داشته ام





چالش ۲۰ سال آینده

چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۵۳ ق.ظ

و اما چالش بیست سال آینده به دعوت دوست عزیز بلاگی : ماه بی همتا
نمیدونم شاید نتونم این چالش رو درست و اونجور که باید باشه بنویسم اما عوضش از خودم یکم میگم :) من آدمه واضحِ مبهمی ام ، یعنی شاید کسی سالها کنار من باشه اما نتونه آنچه هستم رو خوب بشناسه ، این توضیح رو از این بابت دادم که خیلی آدم شاد و پرحرفی هستم غافل از آنکه در عین حال بسیار درونگرا هستم
پس از آیندم با کسی حرف نمیزنم ، چون خودم همه چیز در ذهنم برای آینده بر پایه ی احتمالاته و این از اعتقادم به درخت تقدیر میاد ، نه اینکه آدم بی برنامه ای باشم! نه؛ فقط از این جهت این رو میگم که زندگی این رو بهم یاد داده همیشه اونجور پیش نمیره که فکرشو میکنی ، راستش حتی فکرشو هم نمیکنم و خیلی عاقلانه و محتاطانه فکر میکنم ، اما پارادکس دومم هم اینه که در عین حال خیلی خیلی خیال پردازم هستم :) ، خلاصه بگم براتون از درخت تقدیر:
یک درخت رو تصور کنید که روی هر شاخش یک تلویزیون هست و تو هر تلویزیون یک آینده از شمارو نشون میده که اگر خودخواسته یا برحسب اتفاقی وارد اون شاخه میشدید اون فیلم توی اون تلویزیون میشد سرنوشت شما ! پس آینده ی منم توی یه تلویزیونی هست اما الان نمیدونم تو کدوم شاخه هستم
شاید بگید :《باشه قبول،ولی مگه میشه اصلا آدم هدفی برای آیندش نداشته باشه؟》 : اینطور بگم که وقتی به اکثر زمینه ها علاقه و استعداد موفقیت داشته باشی یا به پر هدفی میرسی که نتیجه نداره و یا به بی هدفی که بازهم سختو بی نتیجس و میانه رو بودن در این مسیر و دست کشیدن از هزاران چیز مختلف و محدود کردن خودت به چند هدف کار بسیار سختیه ، البته گاها هم زندگی تو رو توی مسیری قرار میده که با چم و خم منطق خودش راه بیای نه اهداف و علایقت، این ویژگی منو به یاد فیلم divergent میندازه :) حتما ببینیدش ، تا همچین آدمی نباشید نمیدونید چقدر سخته :) حمل بر خودستایی نیست واقعا ، وااااقعا سخته
و اما از احتمالات مختلف برای آیندم بگم:
من الآن دانشجومعلم هستم و بسیار معتقدم هرکس در هر جایگاهی در جامعه کارش رو باید به بهترین شکل ممکن انجام بده ،حتی اگر علاقه نداره ، از روی وجدان و وظیفش بهترین باشه ،
پس مهمترین چیز در مرحله ی اول معلم خوبی شدن هست ، اما در ادامه به علم آموزی همیشه علاقه داشتم و ادامه تحصیل خواهم داد اما در چه رشته ای خدا داند :)
برنامه ریزی درسی/پزشکی/فیزیک /هنر (انواع آن)/مشاوره/ شیمی/ادبیات/حقوق و.... واقعا به همه عشق میورزم و برای آینده و شغل هر کدام تا آخر عمر میتونم برنامه بریزم :) و باز هم سخته
و اما تا ۲۰ سال آینده کتابخانه ی گسترده ای خواهم داشت البته در همان حد خانه ی خودم :)
و چند زبان مورد علاقه ی خودم رو خواهم آموخت
و اما از ازدواج بگم که واقعا هیچی تو ذهنم نیست از شخص خاصی ، و اینم بگم که اتفاق خیلی مهمی هست برام و از نظر من آدم برای انجام دادن هر جیزی در زندگیش مانند ازدواج و فرزند آوری باید علم بسیار داشته باشه و شاید خنده دار باشه اما من از ۸ سالگی مطالعه و تحقیقات و دیدن سمینار های مختلف رو برای زندگی چه در تجرد و چه در تاهل و مخصوصا مادر و پدر بودن آغاز کردم ( ادب از که آموختی از بی ادبان !!! من سعی میکنم از هر چیز زندگی درس بگیرم)
و در جواب دوست دعوت کننده به چالش که مربوط به پست قبلم به شوخی گفتن :《از یار بگو 》: یار در اون پست پدرم بودن که الان در ۴۴ سالگی بسر میبرن و به دلیل ناراحتی شدید قلبی برای عمل جراحی قلب باز راهی تهران شدند :) (از اون نظری که شعر تصورات شمارو بر می انگیخت بگم من تنهام ، البته از عقایدم دیگه واضحه)
هزاران ساعت دیگه حرف از آینده و حال بود اما همینم بزور نوشتم چراکه همینم یک ساختار شکنی بزرگ برام بود و به سختی نوشتم چون واقعا نمیتونم از خودم بگم :) و هم اینکه ببخشید سرتونو درد آوردم و طولانی شد 

#پست_موقت
#آنی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۷
دلساخته های آنی

نظرات  (۳)

ان شالله پدرتون سلامتی کامل بدست بیارن :)) 

پاسخ:
خیلی ممنونم ازتون ، ان شاءالله

عزیزم ان شالله بهترین آینده رو میسازی با این اقتدار و درک 😍😊

ب حق این ماه عزیز ان شالله تعالی لباس عافیت زود زود تن پدر بزرگوار کنه عزیزدلم😘😍

مرسی شرکت کردی😘😊

پاسخ:
مرسی هزیزجان ، خیلی ممنون
منم به همچنین بهترین هارو برات آرزو میکنم
ممنونم بابت آرزوی قشنگت
خواهش میکنم🌹
۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۴:۱۵ آفتابگردون ...

دنیا همچین جاییه... باید از بین دلخواسته‌هات بشینی انتخاب کنی! بقیه رو توی رویاهات نگه داری و این خیلی سخته. امیدوارم در درجه اول توی کار خودت بهترین باشی  همنطور که مطمئنم الانم عالی هستی و بعد بتونی چند کار دیگه رو به نحوی که دوست داری ادامه بدی:)

پدرتون هم ان شاء الله بهتر بشن..

پاسخ:
بله بسیار موافقم
خیلی خیلی ممنونم ازتون ، ان شاءالله
بهترین هارو براتون آرزو میکنم
شما خوببن؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">